עמוד ראשי

מתוך Final Project Design and Technology
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

המסלול לעיצוב וטכנולוגיה

מהפכות המתרחשות בתאוצה חסרת תקדים במחקר המדעי ובעולם הטכנולוגי משפיעות דרמטית על חיינו, התנהגותנו והחברה בה אנו חיים; טלפונים חכמים, רובוטים, רחפנים, חיישנים, מצלמות, משחקים, אלגוריתמים, מטבעות דיגיטליים ותאים מהונדסים - כל אלה מאלצים אותנו לחשב מסלול חיים מחדש בכל כמה שנים.

המסלול לעיצוב וטכנולוגיה הוקם כדי לתת מענה לצורך האוניברסלי לחשוב, לתכנן וליישם מערכות, מוצרים ושירותים אשר מציבים במרכז את הצורך האנושי בחיים מספקים וברי-קיימא.

פרויקט מסכם

פרויקט הגמר במסלול לעיצוב וטכנולוגיה יאפשר לסטודנט להביע, באמצעות תהליך מחקרי ועיצובי עמוק, עמדה יצירתית באחד מעולמות התוכן הקושרים בין עיצוב, טכנולוגיה והחוויה האנושית.
הפרויקט יחולק לחלק מחקרי ולחלק של פיתוח והסקת מסקנות. מהות הפרויקט יכולה להתבטא בהצגת חדשנות טכנולוגית עיצובית, בהצגת - אמירה ביקורתית, יצירתית או חברתית, או בפיתוח שפה או שיטה עיצובית.

בחלקו המחקרי של הפרויקט יידרש הסטודנט להגדיר תחום תוכן מוגדר שבתוכו יפעלו, יחקור, יבין אותו ויזהה את החידושים האחרונים, זאת כדי לגבש אמירה מקורית המהווה "תרומה משמעותית" (Significant Contribution) לתחום המחקר שהוגדר.
הסטודנט יגדיר שאלת מחקר ובאמצעותה גם קונטקסט ומטרה לפרויקט. שיטות המחקר בהן יעשה שימוש תלויות בדרישות הפרויקט ובהחלטת הסטודנט והמנחה.

הוויקי

הוויקי של המסלול לעיצוב וטכנולוגיה הוא מסמך חי ומתעדכן של מחשבות ופעולות הסטודנטים במהלכים המחקריים והישומיים של התואר השני. מסמך זה מיועד להיות שרוול רוח המאפשר לפענח את מוקדי העניין והערכים שמנסחים את המסלול נכון להיום.

ראו במסמך זה מחברת סקיצות, רשמו בו את מחשבותיכם ובקרו במחשבותיהם של עמיתיכם לכיתה ושל בוגרי המסלול.

סטודנטים:

שנה א׳

שלום שנה א׳, ברוכים הבאים!
בלחיצה על השם שלכם תוכלו לערוך את הדף שלכם (בשלב ראשון תיפתח לכם אפשרות ״עריכת קוד מקור״, לעריכה קלה יותר לחצו בטאב העליון על ״עריכה״)

שנה ב׳

מרצים

בוגרים

2018

2017

2016

2015